Van elk 3 stuks

Van elk 3 stuks

zaterdag 21 maart 2015

Suffe vod en schoonheid in laagjes!

Van zwafwachtenschap naar afwachtenschap :)
Zowel Fons als Sien zijn meteen na hun geboorte op neo opgenomen.

Fons sukkelde in het begin met zijn suikertjes, die waren aan de lage kant. Hij lag ook onder de lamp voor zijn bilrubine en zijn infectiewaarden moesten opgevolgd worden, maar die heeft hij zelf onder controle gekregen! Sinds donderdagmiddag hebben we hem op de kamer. Woot! Woot!

Sien ligt nog steeds op neo maar we hopen haar vanmiddag mee naar de kamer te kunnen nemen.
Zij had geregeld nog een bradycardie, een verlaging van haar hartslag en ze moet 48 u zonder zijn om mee te mogen naar de kamer. Haar suikers zijn vaak ook aan de lage kant, maar we merken dat ze die beter opvangt met de afgekolfde mamamelk. We zijn dus onze productie volle bak aan het opbouwen.

De eerste twee dagen was ik maar een suffe witte vod. Ik heb enorm veel last gehad van naweeën, meer last dan van de eigenlijke weeën zelfs. Woensdagochtend was het zwaarst. Een vroedvrouw met ervaring was zelfs onder de indruk van mijn naweeën en ze hebben zelfs overwogen om de anesthist een epidurale te laten plaatsen. :)
Enfin, u weze gewaarschuwd als u na twee kinderen een tweeling erbij neemt :)

Door deze suffe vod-start ben ik pas donderdag kunnen écht beginnen aan de borstvoeding. Voordien had ik er echt de energie niet voor eigenlijk.

Donderdag ben ik als herrezen opgestaan en ben ik meteen in actie geschoten.
Fons live voeden/kolven voor Sien/Fons voeden/Sien voeden/restjes kolven die ze niet binnen kregen omdat ze te moe werden/ Fons voeden/kolven voor Sien/ Fons én Sien voeden tegelijkertijd/ en dit in een perpetuum continuüm. Of zo leek het toch :)

Het is dus druk, zeker nu Sien nog op neo ligt en we moeten schipperen tussen hier en daar.
En oh ja, moeke, die heel de week de thuisoma van dienst was, moest dit weekend werken, dus is het nu schipperen tussen hier, daar en ginder :)

Gisteren waren de grote broers op bezoek. Sien zagen ze nog niet in het echt (want ze mogen niet op neo) maar wat waren ze in de wolken met hun kleine broer. Ze hebben er het eerste schone laagje afgekeken, denk ik! :)

Hopelijk mag Sien vandaag of morgen naar de kamer.. dan zijn we misschien wel morgen of maandag thuis. We kijken er al weer naar uit!

Ik probeer nog wat foto's te plaatsen. De mooiste volgen nog, die staan nog op het fototoestel.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten